Friday, May 20, 2011

Vrije dag = Rustig aan doen

Vandaag had ik dus een dag geen examens, in tegenstelling tot de meeste van mijn school. Ik ben namelijk een van de weinige die geen economie in het pakket heeft. Omdat ik lekker veel tijd had vond ik het belangrijk om mezelf eens lekker te verwennen.


Als je de dag goed wilt beginnen, neem je eerst een lekker ontbijtje.
Mijn standaard ontbijt is 1 boterham (meestal met aardbeienjam en anders hagelslag of chocoladepasta), een beker melk, een kop thee en mijn medicijnen. Hier een foto van mijn ontbijt van vanochtend:



Daarna was het tijd om me om te kleden. Ik heb het lekker simpel gehouden.


Al snel was het tijd om de tafel te dekken en te lunchen. Daarna moest ik de afwas doen, omdat mijn moeder het weer eens druk had. Toen ik daar eindelijk mee klaar was, was het tijd om mijn gezicht lekker te verwennen! Eerst heb ik 5minuten gestoomd, toen mijn gezicht gereinigd met reinigingsschuim daarna weer 5minuten gestoomd en mijn maskertje opgedaan wat ik 10minuten heb laten zitten.


Terwijl ik moest wachten tot ik mijn masker eraf mocht halen, ben ik geschiedenis gaan leren waar ik maandag examen van heb.


Tijdens de 'koffie/theepauze' ben ik verder gaan leren, want daarna was het tijd om de was van de waslijn te halen. Natuurlijk heb ik het ook even netjes opgevouwd en alles opgeruimd. Toen ik daarmee klaar was, vond ik dat ik genoeg had gedaan voor vandaag. Op naar de ontspanning, even geen leerwerk en andere dingen aan mijn hoofd. Vavavond ga ik als afleiding van het leerwerk gezellig naar de soos hier in het dorp waar allemaal mensen komen die ik ken. Het is daar altijd super gezellig en ik heb er dan ook heel veel zin in. Elke keer doen we wat anders en het is nog een verrassing wat we gaan doen dus ik ben wel benieuwd!

Vind jij het ook zo heerlijk dat je rustig aan kun doen als je een vrije dag hebt?

2 comments:

  1. Lijkt me echt een heerlijke dag. lekker rustig en geen school! trouwens wat goed van je van dat ontbijt. volgensmij gaat het al stukken beter.

    ReplyDelete
  2. dankje, tot nu toe heb ik 9 reacties gekregen op dat filmpje waarvan 2 het filmpje echt helemaal hebben gezien, en daar hoor jij bij. dus dat waardeer ik echt heel erg! dankjemeid.

    xxxxxx

    ReplyDelete